خوش اومدی دوست عزیز!

سرگرمی و خانواده

خوش اومدی دوست عزیز!

سرگرمی و خانواده

روسیه سرزمین تزارها

روسیه از پهناورترین کشورهای جهان می باشد که جاذبه های زیادی را در خود جای داده و تور روسیه نیز علاقه مندان زیادی پیدا کرده است . هر زمان نامی از روسیه به میان می آید ذهن ما به طرف برف و سرمای این کشور می رود در صورتی که این کشور مملو از بناهایی با معماری خاص ، مراکز فرهنگی و سالن های نمایش می باشد که چشم هر بیننده ای را خیره می سازد . این کشوری است  در شمال آسیا و شرق اروپا واقع شده و مسکو و سنت پترزبورگ از شهرهای تاریخی ، تجاری و فرهنگی این کشور می باشند که سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران کشورهای مختلف هستند البته در این بین نباید سوچی را فراموش نمود چرا که این شهر با آب و هوایی مساعد و طبیعت فوق العاده ، بعد از برگزاری موفقیت آمیز المپیک زمستانی 2014 طرفداران زیادی پیدا کرده و گزینه های متعددی از ساحل و کوهستان گرفته تا تفریحات متعدد ارائه می دهد . عمده شهرت سنت پترزبورگ بیشتر به دلیل شب های سفیدی است که در اوایل تابستان رخ می دهد در این زمان از سال شهر مملو از گردشگران کشورهای مختلف می باشد اما در زمان های دیگر نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد . مسکو نیز به عنوان پایتخت روسیه جاذبه های گردشگری متنوعی در خود جای داده که بازدید از تمام آن ها زمان زیادی می طلبد .

تور روسیه

از مهم ترین جاذبه های گردشگری روسیه می توان به مواردی چون کاخ کرملین ، میدان سرخ ، کلیسای جامع سنت باسیل ، کلیسای عیسی منجی مسکو ،  برج استانکینو ، گالری تریتیاکف ، کلیسای واسیلی مقدس ، نقطه صفر ، باغ الکساندر ، ایستگاه های تاریخی مترو ، کلیسای جامع اسمولنی ، موزه آرمیتاژ ، کلیسای سنت اسحاق ، کلیسای غرق در خون ، چشم انداز نوسکی ، سالن تئاتر مارینسکی ، صومعه الکساندر نوسکی ، کلیسای پیتر و پل و کلیسای بانوی کازان اشاره نمود که بازدید  از این مکان ها سفر شما را دلچسب تر خواهد کرد .

تور روسیه


منبع : http://sstravel.info/

3 حرکت یوگا برای داشتن شکمی صاف

همه ما خصوصا خانم هادوست داریم شکمی صاف و تخت داشته باشیم و از این طریق به اندام های خود زیبایی ببخشیم با چند حرکت یوگا در خانه می توان به این هدف رسید با ما همراه باشید .



حرکت 1: Boat to Superwoman
چگونگی انجام حرکت: برای این حرکت، از حالت نشسته شروع کنید، سپس زانوها را خم کنید و دست‌ها را پشت آن‌ها قرار دهید تا سینه را بالا ببرید و استخوان شانه‌ها را از پشت به یکدیگر نزدیک کنید. یک پا را بالا ببرید، سپس دیگر پا را بالا بیاورید، تا ساق پاهای شما با زمین موازی ‌شوند یا پاها را مستقیم بکشید و بازوها را به سمت جلو ببرید. سپس، به حرکت superwoman بروید، با ضربدری کردن پاها، چرخیدن و قرار دادن دست‌ها بر روی زمین برای کشیدن پاها به عقب ادامه دهید.


حرکت 2: Horse
چگونگی انجام حرکت: پاها را ۹۰ سانت باز کنید، به حالتی که انگشتان پا به سمت بیرون و پاشنه‌ها به سمت داخل باشد. زانوها را خم کنید، و زانوها را در راستای مچ پا، در مسیر انگشتان پا نگه دارید. دست‌ها را پشت سر، در حالی که آرنج‌ها در اطراف سر باشد، ببرید. دم، به سمت راست بچرخید، بازدم، به سمت چپ بچرخید. ۲۰ تنفس و تکرار.


حرکت 3: Sphynx to Forearm Plank
چگونگی انجام حرکت: روی شکم دراز بکشید و جلو بازوها تا آرنج را زیر شانه قرار دهید. آرنج‌های را به طور موازی به سمت تشک خود بکشید، در عین حال و هم زمان حفره شکم را بالا بیاورید. به آرامی دنده‌ها، شکم، مفصل ران‌، ران‌ها و زانوها را روی تشک بلند کنید تا به وضعیت plank درآیید. ادامه دهید تا دنده‌هایتان بالاتر روند، استخوان خاجی را به سمت عقب تشک بکشید و پاها را در هم گیر بیاندازید. سه تا پنج نفس نگه دارید و پشتتان را پایین آورده و در وضعیت sphinx قرار بگیرید. سه تا پنج ست تکرار کنید. برای چربی‌سوزی بیشتر، مانعی بین پاهایتان قرار دهید و داخل ران‌ها را لمس کنید و عضله کف لگن را بالا ببرید.

صنایع دستی معروف تهران

صنایع دستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود. معمولاً این کلمه به روشهای سنتی ساختن کالاها اطلاق می‌گردد. استادکاری مخصوص هر یک از این موارد مهم‌ترین ملاک است. چنین چیزهایی اغلب از لحاظ فرهنگی و یا مذهبی فوق العاده هستند. لوازمی که بصورت تولید انبوه و یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شوند جزء صنایع دستی نیستند.



سفالگری و سرامیک سازی:
قسمتهای جنوبی سلسله جبال البرز به ویژه بخشهای جلگه ای استان (نظیر دشت ورامین و ری) که حاصل رسوبات آبرفتی رودخانه های جاجرود و کرج است دارای طبقات رسی است که همین مسئله موجبات رشد و رونق صنعت سفالگری و آجرپزی در این ناحیه را از سالهای پیش باعث شده و وجود کوره های متعدد آجرپزی در این ناحیه را از سالهای پیش باعث شده و وجود کوره های متعدد آجرپزی در حومه ری و ورامین دلیل خوبی بر مرغوبیت خاک در این منطقه جهت سفالگری می باشد. تولیدات عموماً بدون لعاب هستند ولی به لحاظ مرغوبیت خاک منطقه دارای شفافیت و ویژگی خاصی هستند. اما در شهر تهران کارگاههای متعدد سفالگری و نیز هنرمندان سفالگر بسیاری که آثارشان را به ویژه از طریق گالری ها و نمایشگاهها به فروش می رسانند و در دو سالانه های سفالگری هم شاهد آثار باارزش آنان هستیم به فعالیت می پردازند.


جاجیم بافی :

فیروزکوه تهران یکی از مراکز بنام تولید پشم است که به واسطه این شهرت، جاجیم بافته شده در آنجا هم مرغوب و معروف می باشد. بدلیل نزدیکی فیروزکوه به مازندران و آلادشت، جاجیم بافته شده در این منطقه شباهت بسیاری به جاجیم آلادشت دارد و تنها تفاوتشان در ابعاد جاجیم هاست.


روکاری (رودوزی):
اصطلاح روکاری معمولاً به آن گروه از تولیدات دست ساز اطلاق می شود که طی آن دختران و زنان روستایی با استفاده از سوزن یا قلاب و به کمک نخهای رنگین، برروی پارچه نقشها و طرحهای اصیل و سنتی را پدید می آورند. رودوزیهای ایرانی کلاً قابل تقسیم به سه دسته است:
1_ گونه ای که زمینه اساسی پارچه را سراسر بخیه می پوشاند تا زمینه تازه ای از رنگ و نقش پدید آید مانند سوزندوزیهای بلوچ و قلابدوزی رشت و پته دوزی کرمان.
2_ گونه ای که برروی پارچه نقش چندانی دوخته نمی شود بلکه با عبور نخهای رنگین از لابلای تاروپود پارچه و دوختن این الیاف به یکدیگر پارچه ساده حالتی مشبک و رنگین بخود می گیرد مانند سکمه دوزی قلابدوزی اصفهان.
3_ گونه یی که در آن زمینه پارچه به رنگ اصلی باقی مانده و به کمک الیاف دارای روکشهای فلزی، نقوش متنوعی برروی پارچه دوخته می شود مانند ده یک دوزی(که درحال حاضر منسوخ شده) نقده دوزی، تافته دوزی، خوس دوزی و زردوزی که گلابتون دوزی نامیده می شود.

انواعی از رودوزی در شهر تهران رواج دارد و منجمله قلاب دوزی، قلاب بافی و گلدوزی از جمله رودوزی های رایج در شهر تهران است.


شیشه گری فوتی :

 این صنعت  برای ساخت وتهیه انواع ظروف مانند گلدان و غیره با استفاده از مذاب شیشه و دمیدن درآن تا حصول شکل نهایی به کار می رود .


صنایع دستی چوبی :

به مجموعه محصولات چوبی گفته می شود که با طرح ها و نقوش هنری توسط ابزار و وسایل مختلف از جمله دستگاه های خراطی وسایل نجاری نظیر اره سوهان و رنده مغار و غیره به وجود می آیند و همچنین تولید فرآورده های چوبی که با استفاده از روکش حاصله از به هم چسباندن قطعات کوچک چوب وفلز و استخوان ساخته می شود .

در فریز کردن مواد چه نکاتی باید رعایت گردد

خیلی از افراد برای اینکه از خراب شدن مواد جلوگیری کند آن ها را فریز می کنند ولی باید در فریز کردن مواد نیز نکاتی رعایت گردد تا ویتامین ها و املاح مواد حفظ گردد . در زیر به چند نکته کاربردی اشاره شده است .



ذوب کردن غذای منجمد شده
استفاده از یخچال یا مایکروویو برای انجماد زدایی و رسیدن به دمای محیط مناسب تر است. برای این کار زمان کافی در نظر بگیرید. این روش معمولا برای هر نیم کیلو غذا، حدود 5 ساعت طول می‌‌کشد. برای پیشگیری از آلودگی هرگز غذا را در دمای اتاق ذوب نکنید . هنگام منجمد کردن خوراکی‌ها، دانستن اینکه هر کدام از خوراکی‌ها را چقدر می‌‌توان در فریزر نگهداشت تا مواد مغذی‌اش حفظ شود، مهم است. در این بخش مدت زمان نگهداری برخی از مواد در فریزر آورده شده است.


خطر قرار دادن غذای گرم در فریزر
برای سالم نگه داشتن خوراکی‌های گرم در فریزر، آنها باید پیش از انجماد کاملا سرد شوند. قرار دادن غذای گرم در فریزر، دمای محیط را افزایش داده و موجب گرم شدن مواد خوراکی یخ زده اطراف آن و دوباره یخ زدن آنها پس از کاهش مجدد دما، می‌‌شود. این وضعیت طعم و بافت غذا را تغییر می‌‌دهد. برای سریع خنک کردن غذا، آن را در کاسه ای فلزی قرار داده یا ظرف غذای گرم را درون یک ظرف پر از آب سرد بگذارید تا به دمای مناسب برسد. روغن اضافی خورش‌ها و مواد غذایی مایع پرچرب را که پس از سرد شدن به روی غذا می‌‌آیند را با قاشق بردارید و سپس غذا را در فریزر بگذارید. چربی‌ها بدلیل قابلیت بالای فساد پذیری از طول عمر غذاهای منجمد شده می‌‌کاهند.


تغییرات شیمیایی هنگام عملیات انجماد
میوه‌ها و سبزیجات پس از چیده شدن، تحت تاثیر تغییرات شیمیایی قرار می‌‌گیرند که در نهایت موجب فساد و از بین رفتن آنها می‌‌شود. رنگ، مواد مغذی و طعم مواد غذایی تحت تاثیر آنزیم‌های موجود در آنها به مرور زمان تغییر می‌‌کند. بنابراین این محصولات باید زمانی که رسیده اند و کاملا با طراوت هستند منجمد شوند. بدین ترتیب آنزیم‌های موجود در آنها در اثر سرما غیر فعال شده و مانع فساد خوراکی‌ها می‌‌شود.


سوختگی انجماد
با استفاده از کیسه‌های فریزری ضد رطوبت زیپ دار مانع سوختگی فریزری غذاها شوید. ورود هوا به داخل بسته بندی‌های غذاهای منجمد شده، موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه‌هایی روی مواد غذایی می‌‌شود. البته غذا فاسد نمی‌‌شود اما طعم آن دیگر مانند قبل نخواهد بود. غذاها را در بسته‌های کوچک و به اندازه نیازتان بسته بندی نمایید دراینصورت هم سریعتر منجمد می‌‌شوند و هم استفاده از آن راحت تر خواهد بود. در ضمن با استفاده از برچسب و ماژیک غیر قابل پاک شدن در برابر رطوبت، نام غذاها، وزن و تاریخ انجمادشان را یادداشت کنید.طبقه‌های فریزر را با انباشتن بسته‌های غذایی پر نکنید و به اندازه کافی فضا برای جا به جایی هوا بگذارید تا بسته‌ها سریع تر منجمد شوند.


تغییر بافت مواد خوراکی در زمان انجماد
90 درصد وزن اکثر میوه‌ها و سبزیجات از آب تشکیل شده است. این آب و دیگر مواد شیمیایی، در سلول‌ها قرار گرفته و ساختار و بافت مناسبی به آن می‌‌بخشند. وقتی این مواد در حالت انجماد قرار می‌‌گیرند و آب درون آنها یخ می‌‌زند، حجم شان بیشتر شده و بلورهای یخ، دیواره‌های سلول را پاره کرده و بیرون می‌‌زنند. در نتیجه، وقتی یخ این محصولات، هنگام مصرف باز می‌‌شود، بافت خوراکی‌ها بسیار نرم تر از قبل از زمان انجماد می‌‌شود. این تغییرات در محصولاتی مانند لوبیا، ذرت و نخود کمتر دیده می‌‌شود. همچنین اگر سرعت یخ زدن محصولات بالا باشد، به جای تشکیل بلورهای یخ درشت، بلورهای کوچکی به وجود می‌‌آید که نمی‌‌توانند حجم بالایی از سلول‌ها را از بین ببرند و ساختار محصول بهتر حفظ می‌‌شود.


منبع : nazweb.ir

رنگین کمان و باورهای غیر علمی درباره ان

رنگین کمان، آزفنداک، تیراژه، آدینده و یا نوشه پدیده‌ای نوری و قیاسی است که زمانی که خورشید به قطرات نم و رطوبت جو زمین می‌تابد باعث ایجاد طیفی از نور در آسمان می‌شود. این پدیده به شکل یک کمان رنگین در می‌آید. رنگین کمان‌ها به کمک نور خورشید در آسمان در سوی مخالف خورشید پدیدار می‌شوند.



رنگین کمان فقط روزها اتفاق می افتد
به رنگین کمانی که شب ها اتفاق می افتد رنگین کمان قمری می گویند. رنگین کمان قمری وقتی تشکیل می شود که نور بازتاب یافته از ماه به قطرات آب موجود در هوا برخورد کند. برای این که رنگین کمان قمری شکل بگیرد ماه باید کامل باشد و همان طور که پیشتر هم گفته شد قطرات آب در هوا وجود داشته باشد. از آنجا که در مناطق گرمسیری مثل جزایر کارائیب و هاوایی بارش ها اغلب تا هنگام غروب ادامه می یابد، رنگین کمان قمری در این مناطق بسیار معمول است، اما رنگین کمان قمری کمرنگ تر از رنگین کمان عادی است، چون شدت نور ماه از نور خورشید کمتر است، اما دقیقا همان رنگ ها را دارد. چون در تاریکی تشخیص رنگ ها دشوارتر است، رنگین کمان قمری عموما سفید دیده می شود، اما اگر از همان لحظه با تکنیک نوردهی و عکاسی در شب عکس بگیرید حتما یک رنگین کمان رنگی در عکس تان ثبت خواهد شد.


رنگین‌کمان در هر ساعتی از روز اتفاق می‌افتد
شاید فکر کنید احتمال به وجود آمدن رنگین‌کمان در هر ساعتی از روز یکسان است، چون صبح، ظهر و غروب در هر زمانی از روز ممکن است بعد از بارش باران یا مه‌آلود شدن هوا آفتاب دربیاید. کاملا درست فکر می‌کنید، اما معمولا احتمال بارندگی در اواخر بعدازظهر بسیار بیشتر از اوایل صبح یا نیمه‌های روز است. به همین علت احتمال مشاهده رنگین‌کمان هنگام غروب و پایان روز بیشتر است. از طرفی، زاویه تابش نیز در این زمان بسیار مناسب است. البته آنچه گفته شد بیشتر در ماه‌های گرم‌تر سال صدق می‌کند، چون در ماه‌های سردتر خورشید چندان اوج نمی‌گیرد و رنگین‌کمان ممکن است در نیمه‌های روز هم دیده شود. از طرفی، ابرها و بالطبع بارندگی معمولا از غرب به شرق حرکت می‌کند؛ این در حالی است که خورشید از مشرق طلوع و در مغرب غروب می‌کند. در یک صبح بارانی، در حالی که خورشید از سمت مشرق در حال طلوع است برای دیدن رنگین‌کمان باید رو به مغرب و پشت به خورشید بایستید، اما اواخر بعدازظهر همه چیز برعکس است. خورشید در مغرب در حال غروب کردن است و در این حالت برای دیدن رنگین‌کمان باید رو به مشرق بایستید.


رنگین‌کمان هفت رنگ دارد
تعداد رنگ‌هایی که در رنگین‌کمان می‌بینید بستگی به این دارد که چگونه به آن نگاه می‌کنید. در مدرسه یاد گرفتیم که رنگین‌کمان شامل هفت رنگ است. این رنگ‌ها به ترتیب عبارتند از: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش. اینها دقیقا همان رنگ‌های طیف مرئی هستند. قرمز بیشترین طول موج و بنفش کمترین طول موج را دارد. بعضی دانشمندان نیز فکر می‌کنند که دو رنگ نیلی و آبی آن‌قدر به هم شبیه هستند که تشخیص آنها چندان ساده نیست، اما رنگین‌کمان فقط به این هفت رنگ محدود نمی‌شود. حتما می‌پرسید بقیه رنگ‌ها مثل صورتی یا قهوه‌ای کجاست؟ جالب است بدانید این رنگ‌ها و بسیاری رنگ‌های دیگر در رنگین‌کمان وجود دارد. رنگین‌کمان از بیش از یک میلیون رنگ تشکیل شده که البته همه آن برای انسان قابل رؤیت نیست.


رنگین‌کمان نیمدایره‌ای است
درست است که شکل هندسی رنگین‌کمان نیمدایره به نظر می‌رسد، اما در واقعیت رنگین‌کمان یک دایره کامل را تشکیل می‌دهد. پس چرا ما به جای دایره کامل فقط یک نیمدایره می‌بینیم؟ وقتی از روی زمین به رنگین‌کمان نگاه می‌کنیم، فقط نوری را که به وسیله قطرات آب بالای افق بازتاب شده می‌بینیم. به همین علت نیمه پایینی و پنهان رنگین‌کمان مشاهده نمی‌شود. برای دیدن دایره کامل رنگین‌کمان باید خلبان باشید یا سرنشین هواپیما، آن وقت این امکان را دارید تا نیمه پایینی افق را هم ببینید و دایره کامل رنگین‌کمان برای شما ظاهر شود. گاهی اوقات ایستادن در مکان‌های بلند یا در قله کوه نیز راه حل مناسبی است. از آنجا که رنگین‌کمان دایره‌ای شکل است هیچ انتها و پایانی برای آن ممکن نیست. وقتی حرکت می‌کنید به نظر می‌رسد رنگین‌کمان هم با حرکت شما جابه‌جا می‌شود، چون نوری که باعث تشکیل رنگین‌کمان شده همیشه در فاصله و زاویه مشخصی از شما قرار دارد.


همه آدم‌ها دقیقا یک رنگین‌کمان را می‌بینند
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب درباره رنگین‌کمان این است که هیچ وقت دو نفر دقیقا یک رنگین‌کمان را نمی‌بینند! شاید فکر کنید دقیقا همان رنگین‌کمانی را می‌بینید که بغل دستی‌تان دارد تماشا می‌کند. حتی ممکن است آنچه را می‌بینید توصیف کنید و نفر دیگر هم تائیدتان کند و بگوید او هم دقیقا مثل شما می‌بیند. اما مطمئن باشید هر دو نفرتان مثل هم نمی‌بینید! علت این است که وقتی به رنگین‌کمان نگاه می‌کنید، یعنی دارید نوری را می‌بینید که در قطرات آب بالای افق بازتاب یافته است، اما افقی که شما می‌بینید همیشه با بغل دستی‌تان فرق دارد. به عبارت دیگر، مرکز کمان در یک خط فرضی از چشم ناظر به سمت خورشید قرار دارد و چون دو ناظر هیچ وقت نمی‌توانند دقیقا در یک نقطه مکانی قرار بگیرند، پس هیچ وقت دقیقا یک رنگین‌کمان را نمی‌بینند. شاید باورتان نشود، اما واقعیت این است که حتی هر دو چشم یک ناظر هم دو رنگین‌کمان مختلف را می‌بیند.


منبع : جام جم آنلاین